SEO

Doorzoek onze site

Om deze vraag te kunnen beantwoorden gaan we in eerste instantie even terug naar het uitgangspunt van een zoekmachine/search engine zoals o.a. Google. Iedere gebruiker verwacht dat wanneer hij/zij in een dergelijke zoekmachine één of meerdere zoek termen typt de voor hem/haar meest relevante links worden weergegeven in volgorde van belangrijkheid.

Google heeft dit dan ook met zoveel woorden ondergebracht in z'n bedrijfsdoelstelling: "Het doel van Google is om alle informatie wereldwijd toegankelijk en bruikbaar te maken."

Net zoals met zoveel zaken in het leven zijn belangen van de zoekmachine gebruiker en die van de website eigenaar ogenschijnlijk met elkaar in tegenspraak, immers de gebruiker wil de meeste relevante resultaten terwijl de website eigenaar een notering in de top 10 wenst.

Al sinds de prille dagen uit de geschiedenis van de zoekmachine probeert men websites zo in te richten dat een zo hoog mogelijke notering wordt bereikt. Zoekmachines proberen echter al even lang de algoritmes waarmee zij de websites indexeren te perfectioneren zodat steeds de meest relevante links worden weergegeven. Dit lijkt enigszins op de al oude race tussen de inbreker en de slotenmaker.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat bijvoorbeeld Google de werking van z'n algoritmes niet prijsgeeft. Dit houdt overigens niet in dat helemaal niet bekend is welke onderdelen van een website belangrijk zijn voor een hogere positionering.

Echter het allerbelangrijkste criterium is en blijft kwalitatief goede en interessante informatie!

Hoofdmenu

Snel Contact








Contact gegevens

 
06 24 24 1003
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.goldfish-design.nl